سایت بهداشت محیط ایران

سایت بهداشت محیط ایران

بهداشت محیط،آب وفاضلاب، مواد زائد ، بهداشت مواد غذایی،استخدامی بهداشت محیط
سایت بهداشت محیط ایران

سایت بهداشت محیط ایران

بهداشت محیط،آب وفاضلاب، مواد زائد ، بهداشت مواد غذایی،استخدامی بهداشت محیط

پاورپوینت طراحی شبکه جمع آوری فاضلاب و آب سطحی

پاورپوینت طراحی شبکه جمع آوری فاضلاب و آب سطحی


بخشی از متن فایل :


تعیین مقدار متوسط سرانه فاضلاب :

مقدار فاضلاب تولید شده با متوسط سرانه فاضلاب تعریف می شود که بیا نگر میانگین روزانه مقدار کل فاضلاب اعم از خانگی و عمومی و صنعتی در طول یکسال به ازا ی هر نفر از جمعیت شهر و بدون در نظر گرفتن نشتاب می باشد .با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و اجتماعی مناطق مختلف ایران مقدار 70 تا 90 درصد مصرف آب خانگی )بدون فضای سبز ( ،عمومی، صنعتی و تجاری تبدیل به فاضلاب میشوداین درصد به نام ضریب تبدیل آب به فاضلاب خوانده میشود . با توجه به مصرف سرانه آب در ایران متوسط سرانه فاضلاب بین 80 تا 190 لیتر در شبانه روزمی باشد.

نوسانات جریان فاضلاب :

دبی فاضلاب در شبکه های جمع آوری فاضلاب تحت تاثیر نوسانهایی است که شدت آن به مقدار جمعیت هر منطقه، شرایط آب و هوایی، و خصوصیات منطقه بستگی دارددو ضریب حداقل و حداکثر جریان فاضلاب نمایشگر نسبت مقدار حداقل و حداکثر فاضلاب تولید شده به مقدار متوسط سرانه ی تولید فاضلاب است. مقدار این ضرایب با اندازه گیریهای محلی یا آمار شهرهای اطراف به د ست می آید

نشتاب :

مقدار نشتاب بستگی به سطح آب زیرزمینی ، جنس لوله ها، نوع اتصالات، مشخصات خاک اطراف لوله ها، عمق فاضلاب ، تراز آب زیرزمینی و کیفیت اجرا ی شبکه دارد . مقدار نشتاب با توجه به عوامل فوق می تواند از حد دبی زهکشی )حد اکثر محتمل ( تا مقدار صفر)حد اقل محتمل( تغییر کندمقدار نشتاب با اندازه گیریهای محلی تعیین می شود و در صورت در دست نبودن آمار و اطلاعات بایستی مقدار نشتاب را با مقایسه عوامل ذکر شده محل مورد نظر با سایر محل هایی که

آمار نشتاب آنها معلوم است بدست آورد. روشهای متفاوتی برای محاسبه نشتاب وجود داردروشهای تقریبی زیر را می توان برای لوله ای بتنی که 3 متر زیر سطح آب زیرزمینی قرار گرفته باشد استفاده کرد .

5/0 تا 5 متر مکعب در هر شبانه روز به ازای هر کیلو متر طول و یک سانتی متر قطر لوله 500 تا 5000 متر مکعب در شبانه روز در هر کیلو متر مربع شهر 12 تا 240 متر مکعب در هرشبانه روز برای هر کیلو متر طول لوله.

در روشی دیگر درصدی از ماکزیمم دبی فاضلاب خانگی را بعنوان نشتاب در نظر می گیرند .

در ایران مقدار نشتاب بسته به ارتفاع آب زیرزمینی روی فاضلابرو برا بر 20 تا 100 % متوسط سرانه فاضلاب در نظر گرفته می شودطبق آئین نامه ایران در صورتیکه مقدار نشتاب بیش از 50 % متوسط سرانه در نظر گرفته شود بایستی در مبانی طراحی تجدید نظر شود.






فایل پی دی اف کامل و جامع و کاربردی و آموزشی جهت دانشجویان و اساتید گرامی بهداشت محیط  با 66 اسلاید





نتیجه تصویری برای دانلود






















جهت اطلاع از مطالب به روز سایت به کانالهای ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید.



   



جهت ورود به سایت بهداشت محیط ایران کلیک کنید