سایت بهداشت محیط ایران

سایت بهداشت محیط ایران

بهداشت محیط،آب وفاضلاب، مواد زائد ، بهداشت مواد غذایی،استخدامی بهداشت محیط
سایت بهداشت محیط ایران

سایت بهداشت محیط ایران

بهداشت محیط،آب وفاضلاب، مواد زائد ، بهداشت مواد غذایی،استخدامی بهداشت محیط

فصلنامه آموزش محیط زیست و توسعه پایدار

فصلنامه آموزش محیط زیست  و توسعه پایدار


نشریه آموزش محیط زیست  و توسعه پایدار دانشگاه پیام نور به انتشار نتایج تحقیقات اعضاء هیأت علمی و پژوهشگران در زمینه آموزش محیط زیست و توسعه پایدار مبادرت می‏نماید. از کلیه پژوهشگرانی که برای این نشریه مقاله تهیه می‏کنند درخواست می‏شود که در نگارش و ارسال مقاله‏ ها به «راهنمای نگارش مقاله» که در وب سایت مجله قرار داده شده است، توجه فرمایند. فقط مقاله ‏هایی جهت انتشار در نشریه آموزش محیط زیست  و توسعه پایدار مورد بررسی قرار می‏گیرند که قبلاً در مجلات دیگری به چاپ نرسیده باشند. مقالات می ‏بایست از طریق وب سایت نشریه ارسال گـردد و در مواقع ضروری با ایمیل نشریه به آدرس تماس گرفته شود.


اهداف نشریه آموزش محیط زیست و توسعه پایدار

انتقال دستاوردها و یافته‏ های دانش بشری به‏شکل «نوشته‏ ها» از فردی به افرادی و از مکانی به دیگر نقاط جهان، در طول دوران تاریخ علوم، دارای اهمیت بوده و یکی از دقیق ترین و مؤثرترین روش‏های پیشرفت جامعه‏ ها است. در این رابطه، مجله آموزش محیط زیست و توسعه پایدار دانشگاه پیام نور برای پی‏گیری هدف ‏های زیر انتشار می‏ یابد:

  • انتشار آخرین دستاوردهای علمی محققان کشور در زمینه آموزش محیط زیست و توسعه پایدار
  • گسترش دانش و فناوری آموزش محیط زیست و توسعه پایدار کشور
  • به وجود آوردن امکان ارتباط بین مراکز علمی و پژوهشی و همچنین مراکز آموزشی
  • انتشار و انتقال یافته‏ های علمی و فنی مراکز آموزشی و پژوهشی، به ویژه یافته‏ های اساتید، دانشجویان دوره‏ های کارشناسی ارشد و دکترا و نیز دستاوردهای متخصصان گوناگون، و بالاخره
  • سازماندهی اطلاعات علمی در زمینه آموزش محیط زیست و توسعه پایدار

در این راستا از کلیه پژوهشگران، متفکران و مبتکرین درون مرزی و برون مرزی دعوت می‏ شود که برای تحقق و به ثمر رسیدن هدف ‏هـای یاد شده، مقاله های پژوهشی خود را به‏ نشریه آموزش محیط زیست و توسعه پایدار، دانشگاه پیام نور ارسال دارند.

مقاله‏ های رسیده با توجه به معیارهایی چون کیفیت، چگونگی تجزیه و تحلیل، نحوه اظهار نظر، نتایج به دست آمده و نیز با در نظر گرفتن جنبه‏ های نوآوری، کاربردی، گستردگی و فراگیری آنها، پس از داوری در هیأت تحریریه مطرح و در مورد قبول یا رد آن تصمیم‏گیری خواهد شد.

مسئولیت نتایج علمی و فنی نوشته به عهده نویسنده مقاله خواهد بود.






دوره و شماره: دوره 1، شماره 1، پاییز 1391، صفحه 1-77  XML


1

نهادینه سازی فرهنگ زیست محیطی بر مبنای فرهنگ اسلامی

صفحه 1-8
طیبه محمدی نیا؛ منصوره دسترنج؛ سمیه نگهداری؛ نیلوفر سلیمی شورباخورلو

2

نیازسنجی آموزش زیست محیطی دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی شهر اصفهان

صفحه 9-16
عظیمه السادات عبداللهی؛ حمیدرضا صادقی

3

کاوش در روش های آموزش محیط زیست از دیدگاه دانش آموزان دوره ابتدایی

صفحه 17-22
علیرضا عراقیه؛ نرگس برزآبادی فراهانی؛ علی پاشایی ارزنه

4

نقش آموزش محیط‌زیستی در مدیریت زباله‌های الکترونیکی

صفحه 23-34
صادق صالحی؛ زهرا همتی گویمی

5

ارزیابی سطح آگاهی و دانش شهروندان از محیط زیست (مطالعه موردی اصناف و مدیران تجاری منطقه 12 شهرداری تهران)

صفحه 35-42
هادی ویسی؛ اردوان زرندیان

6

شناسایی عوامل بازدارنده و پیش برنده آموزش و مشارکت مردمی در فعالیت های شهرداری تهران

صفحه 43-58
محمد یزدی؛ محمد رسول سوداگر؛ یلدا دلگشائی؛ رکسانا نصیری

7

آموزش برای توسعه پایدار، مدرسه پایدار

صفحه 59-74
داریوش کریمی؛ اشرف السادات عنایتی


دوره و شماره: دوره 1، شماره 3، بهار 1392، صفحه 1-80  XML


1

ارزیابی تأثیر الگوهای آموزشی بر سطح دانش و مسئولیت‌پذیری زیست‌محیطی دانشجویان

صفحه 1-9
محمدمهدی خبیری؛ مهناز الهی زاده

2

بررسی نگرش استفاده از آموزش‌های زیست محیطی در بکارگیری فناوری نانو (مطالعه موردی: مدیران صنعت خودروسازی)

صفحه 11-18
فاطمه سیگارچیان تقی زاده؛ سید محمد شبیری؛ مریم لاریجانی

3

بررسی تأثیر آموزش محیط زیست بر ارتقای دانش، نگرش و مهارت معلمان مقطع ابتدایی منطقه 12 آموزش و پرورش تهران

صفحه 19-30
افسانه زمانی مقدم؛ مهدیه سعیدی

4

آموزش مجازی محیط زیست پیش‌بایست ارتقای کیفیت آموزش عمومی در قرن بیست و یکم

صفحه 31-42
هدی طایی؛ نجیبه شاه حسینی؛ امیر ملکی

5

بررسی تأثیر طرح شهردار مدرسه در ارتقای آگاهی زیست محیطی دانش آموزان دختر منطقه 10 تهران

صفحه 43-53
مهناز حیدری؛ محمد رضوانی؛ احمد علی پور

6

توسعه سواد آموزی ریاضی از طریق مواد برنامه جامع درسی آموزش محیط زیست

صفحه 55-65
سیده زهرا شمسی پاپکیاده؛ سید محمد شبیری

7

بررسی رابطه آموزش زیست محیطی و رفتارهای حفاظت از محیط زیست (مورد مطالعه: دانش آموزان دبیرستان های دخترانه شهر بابل)

صفحه 67-79
صادق صالحی؛ زهرا قائمی اصل



دوره و شماره: دوره 1، شماره 4، تابستان 1392، صفحه 1-82  XML

1

مطالعه تأثیر آموزش محیط زیست بر بهبود تفکیک پسماند پزشکی ( مطا لعه‌ی موردی : بیمارستان احمدنژاد کتالم )

صفحه 1-10
الهام اسراری؛ معصومه رهبری

2

آیا نوع مدرسه در آگاهی‌های محیط زیستی دانش‌آموزان ابتدایی تفاوت ایجاد میکند؟

صفحه 11-19
حسین میبودی؛ بابک امیدوار؛ اشرف السادات عنایتی؛ سحر رشیدی

3

تحلیل نگرش دانش‌آموزان پسر دوره متوسطه شهر همدان نسبت به حفاظت از محیط‌زیست

صفحه 20-28
وحید عزیزی؛ مسلم سواری؛ معین صادقی؛ غلامرضا یاوری

4

بررسی روند آموزش محیط زیست در برنامه‌های پنج‌ساله توسعه کشور و ارائه راهکارهای مناسب جهت اجرای آموزش محیط زیست

صفحه 29-40
سیدمحمد شبیری؛ آلاله قائمی؛ پونه قائمی

5

ارزیابی اثرات اجتماعی و محیط زیستی احداث و توسعه بندر فریدونکنار بر اجتماع محلی

صفحه 41-57
صادق صالحی؛ جمال محمدی؛ سید احمد میرمحمد تبار دیو کلایی؛ عادله سرادی‌پور

6

اثربخشی آموزش‌های محیط زیستی در آگاه‌سازی شهروندان جهت کاهش استفاده از مواد پلی‌اتیلنی (مطالعه موردی: محدوده شهرداری منطقه 9 تهران)

صفحه 58-68
علی اکبر کریمی پور زارعی؛ فرزام بابایی؛ حسین یوسفی



دوره و شماره: دوره 1، شماره 2، زمستان 1391، صفحه 1-88  XML


1

تأثیر آموزش محیط زیست بر اساس نظریه هوش‌های چندگانه گاردنر در ایجاد نگرش و اصلاح ‌فهم دانش‌آموزان

صفحه 1-12محمد نیرو؛ غلامرضا حاجی حسین نژاد
2

بررسی رابطه ویژگی های جمعیت شناختی خانواده با اخلاق زیست محیطی دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان ابهر

صفحه 13-23محمد رضوانی؛ سید مهدی موسی کاظمی؛ محمد عارفیان
3

کنکاشی در نحوه مشارکت مردم در توسعه آموزش محیط زیست کلانشهر مشهد

صفحه 25-33حسین میبودی؛ حسن کریم زادگان
4

بررسی دیدگاه آموزگاران شهر تهران نسبت به محتوای درسی آموزش محیط زیست دوره ابتدایی

صفحه 35-43لیلا پرهیزکار؛ سید محمد شبیری؛ محمدرضا سرمدی
5

بررسی نقش استانداردهای محیط زیستی در دستیابی به توسعه پایدار با توجه به سطوح آگاهی دانشجویان

صفحه 45-53محمدصالح علی طالشی؛ حمید سودائی زاده؛ فرهاد نژاد کورکی
6

تحلیل جامعه شناختی محیط زیست و رفتار افراد نسبت به آن در مناطق روستایی و شهری استان کرمانشاه

صفحه 55-67آرش ضیاءپور؛ ندا کیانی پور؛ محمد رضا نیکبخت
7

سازمان‌های یادگیرنده بسترآموزش محیط زیست

صفحه 69-78علی بابازاده؛ محمد قهرمانی؛ معصومه اکبری